dimecres, 25 de novembre del 2009

Última setmana

Aquest cop estic escriguent des de la costa del Pacífic, més cap al sud, on és temporada seca i havíem d'acabar de passar els darrers dies amb sol i platja recuperant forces per la tornada...
Després de fer canopy a Monteverde, una gran experiència, vam anar cap al Rincón de la Vieja, un volcà encara actiu, on vam poder veure tota l'activitat volcànica que hi ha en aquest país. Després de veure pailas de fang, cascades, fumaroles... vam acabar en unes fonts termals, on vam conèixer un noi molt trempat de Valladolid...vam compartir una bona estona amb ell, ens vam posar una mica al dia de Costa Rica i llavors vam fer la última parada de muntanya del viatge....
Vam arribar tard, de nit, i una mica perduts, i on confiàvem allotjar-nos estava tancat... estàvem al mig del bosc, i volia començar a ploure... Llavors, preguntant en una caseta, ens van enviar a buscar la senyora Paca, "que con eso tiempo debe estar en casa", ens va dir, i així ho vam fer... va sortir una dona, ens vam enfangar i ens va deixar allotjar-nos en unes cabines que d'entrada feien bona pinta... realment no estaven malament però si fins el moment la pregunta que fèiem als llocs on anàvem dormir era si hi havia aigua calenta, aquest cop, per les circumstàncies no la vam fer... i el pitjor no és que no n'hi havia, sinó que de l'aixeta no sortia res... Així que amb la pudor que ens feia la pell dels sulfats de les termals i sense poder baixar per dir-li res a la senyora Paca, ja que estava diluviant i estèvem dalt d'un turó... vam decidir que demà seria un altre dia... i ja es veuria... El dia següent, vam anar esmorzar amb la Paca i li vam comentar l'ho de l'aigua i no hi va donar cap importància... nosaltres al final tampoc, el que volíem era un sostre i un llit... i l'esmorzar era estupendo.
Vam anar a veure el Río Celeste, un riu d'un color espectacular per la barreja de minerals...i ens vam tornar a banyar en unes aigües termals, acompanyats de tres dones molt trempades de Mar de la Plata (Argentina). Totes d'uns 55 anys on una d'elles porta viatjant més de 4 mesos sola, amb el seu cotxe i el gos... i encara li queda molt de viatge... vol atravessar Rússia....
Ens faltava per veure la cascada del riu que diuen és espectacular, però mentre erem a les termals... va començar a diluviar... molt... i el que era un riu blau cel, es va convertir en un riu marronós... ens vam quedar sense veure la cascada... :-( A més, de tornada, amb la pluja i el fang vaig anar a parar de panxa al terra, i entre riures argentins, ticos i santdalmains, ben enfangat vam acabar la caminada...
I ara sí, ja cap al Pacífic en busca de sol i platja, on ens han dit que no plourà (només arribar a la tarda, pluja!!!!). L'endemà entrem al parc Manuel Antonio, i la tarda decidim anar una mica més al sud en un poble més tranquil i més tico... de camí... diluvi!!!!!!! Molta pluja!!!! TORMENTA TROPICAL!! Entrem en un hotel, aquest cop sí... dutxa d'aigua calenta, sopar, cervesa i esperar que els darrers dos dies siguin més assoleiats...
Escoltant música a l'habitació sóna: " Quan surt el sol, txuru, txuru, quan surt el sol...." a veure si ens escolta i torna la temporda seca... sinó ens tornarem a mullar... que tampoc passa res!!!