dilluns, 15 de desembre del 2008

Guillem Agulló

Demà es cel·lebra a Burjassot, l’homenatge dels 15 anys de la mort d’en Guillem Agulló...
Quan el van assassinar jo només en tenia 12 i no recordo escoltar-ne res del cas...suposo que les meves inquietuds miraven cap a un altre costat...i crec que va ser escoltant una cançó que vaig sentir-ne a parlar per primer cop... Llavors vaig llegir sobre el tema, escoltar opinions, mirar vídeos... i fent això em vaig adonar de la injustícia de la justícia d’aquest país... Després de 4 anys de presó, dels 14 a que havia estat condemnat l’assassí d’en Guillem, va sortir de la presó. I jo em pregunto:
On eren aquelles premis planetes de dretes que no fa gaire posaven el crit al cel perquè deixaven en llibertat De Juana Chaos? On eren aquells jutges que il·legalitzen partits i diaris al nord quan l’assassí d’en Guillem es presentava a les darreres el·leccions municipals per un partit “polític” anomenat Alianza Nacional?
Per sort, demà a l’homenatge, i haurà escriptors, cantants, artistes i algun periodista, que a pesar de tot, tenen la paraula sempre a punt per recordar-nos que cal seguir lluitant... Ara més que mai: “Guillem Agulló, ni oblit ni perdó”.