dissabte, 25 d’octubre del 2008

Catedràtic d'ètica???

Quan anava a l’ institut, al Santiago Sobrequés, recordo que un professor de filosofia, molt peculiar, ens va fer llegir un llibre d’un autor espanyol a les classes d’ètica. No recordo el nom del llibre, però sí de l’autor, Fernando Savater. És el mateix que no fa gaires dies ha rebut el premi planeta per l’obra, “la hermandad de la buena suerte”. Anys després he anat entenent algunes coses d’aquest professor.
Quan els dies abans de l’entrega, deien els possibles candidats a endur-se el premi, haig de reconèixer que no en coneixia quasi cap, dels únics que em sonava, era aquest personatge.
Arrel d’això, he estat llegint sobre aquest autor, per acabar d’entendre el que estava passant. Aquest bon home, d’origen basc (és el nostre Albert Boadella, pels bascos), és catedràtic en ètica... deu n’hi dó... em sembla que s’haurien de replantejar aquesta definició... com es pot ser catedràtic d’una cosa que no es té? Que m’ho expliquin, perquè jo no ho entenc. Forma part de moviments com el Foro de Ermua (no cal dir res més, no?), va ser un dels crítics més durs contra les negociacions de pau de fa un parell d’anys, participa amb Ciutadans de Catalunya, és un dels promotors del manifest per la llengua comú i és molt crític amb tots els nacionalismes i com a tal, es defineix com antinacionalista, ell, que és el més nacionalista de tots. Em sembla que haurà de tornar a començar a estudiar això de l’ètica, ja que em sembla que el que li van ensenyar ha quedat una mica desfasat.
M’imagino, que la seva ètica, d’acord amb els fonaments d’aquest manifest per una llengua comú, no deixarà que li tradueixin aquesta obra que acaba de guanyar, en altres idiomes com serien el català o el basc. Haurem d’esperar que sigui coherent amb ell mateix, i que només li publiquin aquesta obra amb la “lengua común”. Tota per ells!!!

3 comentaris:

Anna E. ha dit...

L'ètica i l'estètica és una cosa fonamental que, per la nostra mala sort, molts han passat per alt al llarg dels temps...

Albert! Per la meva comoditat, et poso un link al meu blog! Així em serà més fàcil venir a treure el nas per aquí, aviam què es cou!

Per cert, aquest divendres vaig anar a Gironella a escoltar al teu Cesk Freixas i enamora!

Albert Figueras ha dit...

ei xula...com has trobat això?jo tb he entrat al teu...pinta molt rebé. i... i tan que enamora en Cesk...és estupendo...

cris ha dit...

Una cosa important, no barrejar mai els dos conceptes fonamentals de l'era!!!
Ètica i Estètica.

Sense l'estètica es pot anar passant, però sense una bona ètica, ja podriem corre tots plegats.
I no m'agradaria entrar amb el funcionalisma eeeeee ale m'enkanta com escrius gràcies per compartir això amb nosaltres